SELAMAT MENYAMBUT HARI WANITA

Friday 3 May 2013

SANGGUPKAH ANDA DIGELAR SEBAGAI KERA.......








Kenyataan calon kawasan Parlimen Johor Baharu daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) Jen (B) Tan Sri Md Hashim Hussein yang menyifatkan penjawat awam sebagai 'kera' kepada penjawat awam seramai 1.42 juta orang. Bekas jeneral itu seperti orang kecewa, namun walaupun kecewa, janganlah cemuh. Cuba tengok muka calon PKR dekat atas tu, sikit pun tak rasa bersalah bila menggelar dan melabelkan penjawat awam sebagai kera belaan yang diberi makan pisang, kacang dan kelapa. Kenapa lah pemimpin PR suka sangat membuat perbandingan atau perumpaan manusia dengan haiwan seperti ayam dan kambing?

Adakah calon seperti ini yang kita nak pilih kelak? Tak tahu lah sekiranya masih ada penjawat awam yang buta hati buta mata, pekak telinga sanggup mengundi bekas Jeneral ini yang mana satu sen haram pun tak berguna.

Penjawat awam yang bengang dengan kenyataan biadap dan tak berotak yang dilempar calon PKR terhadap mereka. Sekarang semua dah jelas, terpulang pada penjawat awam samada mahu duduk dalam sangkar macam kera yang diberi makan pisang, kacang dan kelapa seperti yang dibayangkan oleh Jeneral bersara itu atau terus mengekalan BN sebagai sebuah kerajaan yang telah banyak memberi manfaat kepada penjawat awam selama ini. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...